- Arbetslös ...

Halloj! Det är verkligen tråkigt att vara arbetslös, jag har redan börjat tröttna efter en knapp vecka i den "riktiga" arbetslösheten... Det gäller att ta vara på varje dag och göra den meningsfull, även om det inte finns någonting att göra som har med jobbsökandet att göra. Just nu väntar jag på svar från 2 olika ställen. Så vad har jag gjort hittills under dagen?

Jag började med att pallra mig upp vid halv 9 (duktigt!) och ta ut min vovve på en morgonpromenad, sen åt jag frukost och kollade igenom lite recept för att hitta på nåt att göra till lunch. Åkte ner till ICA och inhandlade vad som behövdes för min italienska pasta, och slängde med ett paket mangosorbet från Sia, och en chicklitt-bok - Nästa sak på min lista ! Någon som läst den? Sen var städerskan hemma så jag spenderade lite tid på att slappa framför TV'n (Simpsons) medans hon städade färdigt köket.

Pastan blev superbra faktiskt, ett vegetariskt alternativ (trots att jag inte är vegetarian). Den innehöll
basilika, vitlök, körsbärstomater, fetaost, olivolja och salt och svartpeppar.
Sen var det bara att blanda i den nykokta pastan. Riktigt gott! Känner att andedräkten påverkades en del av vitlöken bara ;) Sen till efterrätt blev det mangosorbet med hallon, yummie! Förberedde också för en smoothie/lemonad som just nu kallnar i kylen, det blir gott att ta som mellanmål sen. Nu känner jag att det börjar bli dags för mig att gå ett varv med vovven igen, hon börjar göra sig påmind. Hoppas jag hittar på nåt mer idag som gör dagen värd, ikväll ska jag iallafall ut och äta. Ha det bra :D

Kommentarer
Postat av: Ida

Hejhej jo du trycker på Ändra redigerare(längst ner på höger sida) sen lägger du in koden på videon:D

Puss!

2008-08-21 @ 14:30:27
URL: http://shawtylicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0