Jobb

Har ni sökt jobb utan yrkeserfarenhet någon gång? Vet ni hur svårt det är? Hur mycket jag än letar så hittar jag knappt några jobb. Ett par stycken restaurangjobb har jag skrapat ihop i alla fall, så det är väl bara att börja söka. Bland annat ett halvårsvikariat på heltid, det vill jag ha i förstahand. Jag vill vara en sån där spontan person som bara hittar ett jobb i London och åker iväg nästa helg och ser vad som händer, men riktigt så äventyrlig är jag nog inte! Även om jag sätter spontanitet som jag värderar högt hos andra. Fast många tycker jag är väldigt spontan. Lång planering är helt enkelt för jobbigt för min del...

I helgen blir det fest, förhoppningsvis ute. När man inte kan lita på vädret blir det alltid samma problem att hitta någonstans att vara. Jag menar, åtminstone ingen av mina vänner är beredda att offra sin kväll på att vara hemma hos sig, eftersom det gör att man inte vågar slappna av. Festerna brukar ju tyvärr ha tendens att spåra ur, så jag förstår dom. Offrar man sitt hus/lägenhet till ferre betyder det ju också att man måste hålla sig förhållandevis nykter, för att ha koll på läget. I helgen är vi sjukt festsugna så ingen kommer köra varannan vatten i alla fall ;-) Nu är vi ju inne på slutet av sommaren så det gäller ju att passa på att vara ute så mycket som möjligt, även om vädret är väldigt opålitligt!
 
Ha det bra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0