Fredagstänk

Hej Hopp! Här sitter jag och tråkar, trots att jag har haft en trevlig kväll (: Umgåtts med syster och kollat på Heroes. Jag brukar inte vara den som följer serier, jag brukar knappt sitta vid TV'n (verkligheten är ju för det mesta bättre). Men jag sögs in i dramatiken och gillade det faktiskt. Fast dom övernaturliga inslagen gör att det blir lite svårt att hänga med, åtminstone för mig som inte kollat på det innan.

Men anyway, jag sitter och har jättetråkigt och lyssnar på en extremt konstig remix av I'm Yours, inte alls bra faktiskt. Orginalet är ju en klassiker, jag gillar den akustiska verisionen mest :-) Jag är såå sugen på en riktig sommarfestkväll, det måste absolut hinnas med innan sommarlovet är slut, kräftskiva kanske! Det börjar ju bli sesong för det snart. Och det dröjer faktiskt inte så värst länge innan  jag kan promenera in på Systemet helt legally och köpa vad jag känner för! Det ska bli gryyymt kul faktiskt, det är helt sjukt vad tiden går fort men ändå sakta...

Idag är jag irriterad på lokaltrafiken! Idag skulle jag och syrran ta en "beställningsbuss", som ska beställas 40 min innan man tar den, och då kan man välja hållplatser så det är rätt praktiskt. Men vad tror ni händer? Jo, kärringen på bussbolaget säger att det inte går att fixa och hänvisar till att det är den sista turen för dagen, som tydligen måste bokas i lång förväg. Då undrar min syster varför jag inte kan få beställa den eftersom att det inte står någonstans att den sista bussen bokas tidigare. Busskvinnan låtsas att hon inte hör frågan och säger "Va? Ja, den här bussen ska man beställa 40 minuter i förtid". Efter ett långt snack ger hon mig ett annat nummer och säger till mig att ringa dit, men självklart finns det inget att göra så det blir att gå in till civilisationen igen (vi befann oss 7 km utanför stan), tills vi hittar en linje vi kunde åka med en bit. Sen blev det ännu en promenad hem. Det känns som att det hade varit lite lättare om dom bara kunde nämnt det på sitt jävla papper? :P

Jag känner mig lite halv ibland faktiskt... Jag skulle verkligen vilja ha en pojkvän att kura ihop sig och sova brevid <3 Tänk att ha nån som alltid bryr sig om en, nån som kan visa mig uppskattning, nån att dela nattpromenaderna med!  Det vore mys, men man kan ju inte ha allt ... än så länge ;)

Nej det börjar bli dags för att sova faktiskt, imorgon hade jag (som vanligt) tänkt att ta tag i mitt liv, vi får väl se hur det går ;) Puss & godnatt på er, vi hörs imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0