Yoga

Igår kväll försökte jag mig på något som alla verkar gilla, nämligen yoga.
Jag har varit på ett yogapass på gym för flera år sen, men besöket slutade
med att jag och min kompis låg och kippade efter luft på golvet, och verkligen
asgarvade. Det där med att koncentrera sig länge är nåt jag är dålig på, tex
att yoga-andas genom näsan. Här snackar vi inte om något meditativt tillstånd,
utan mer att jag tänker på hur det ser ut, en hel grupp med människor som
andas en konstig rytm genom näsan. Haha, sen är det kört och jag skrattar.

Igår skulle jag ge det ett nytt försök i alla fall, men det gick inte så bra. Denna
gång gjorde jag det själv framför en yoga/meditations-dvd, och det gick bra
tills jag kom till den där konstiga andningen, men sen tar mitt tålamod slut, 
för det känns verkligen fånigt. Jag kan dock tycka att det är väldigt avslappnande
 med musiken och allting och jag skulle gärna vilja lära mig att utöva yoga,
speciellt eftersom både min mamma och min syster gör det och älskar det.

Jag har hittat en alldeles underbar svart liten skinnväska från Juicy Couture,
på rea. Den är den perfekta lilla partyväskan med gulddetaljer som verkligen
drar blickarna till sig! Jag vill verkligen ha den, men eftersom jag inte har någon
inkomst blir det lite svårt att finansiera den än så länge, för den är ju fortfarande
ganska dyr. Så fort jag får min första lön när jag fixat ett jobb så ska den väskan bli
ett garanterat köp. Jag är verkligen kär i den just nu, shopoholic som jag är, haha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0